WikiLeaks logo
The Global Intelligence Files,
files released so far...

The Global Intelligence Files

The Global Intelligence Files

On Monday February 27th, 2012, WikiLeaks began publishing The Global Intelligence Files, over five million e-mails from the Texas headquartered "global intelligence" company Stratfor. The e-mails date between July 2004 and late December 2011. They reveal the inner workings of a company that fronts as an intelligence publisher, but provides confidential intelligence services to large corporations, such as Bhopal's Dow Chemical Co., Lockheed Martin, Northrop Grumman, Raytheon and government agencies, including the US Department of Homeland Security, the US Marines and the US Defence Intelligence Agency. The emails show Stratfor's web of informers, pay-off structure, payment laundering techniques and psychological methods.

Re: INSIGHT - TURKEY - AKP spat with largest media group - TR5

Released on 2012-03-20 10:00 GMT

Email-ID 1122461
Date 2010-01-19 15:34:23
yep, and im going to be getting additional insight on this from a source
tomorrow to flesh it all out for the analysis we're working on on the
media crackdown
On Jan 19, 2010, at 8:33 AM, Kamran Bokhari wrote:

Confirms some of what Emre heard from his contact at the paper.

PUBLICATION: If we want to
SOURCE: A senior editor at Hurriyet
ATTRIBUTION: Turkish media sources

hi kamran
i am including a pdf file, which may help you track the process, it has
a good timeline on the tax cases. our web site also has a section
("power to tax, power to destroy") in which we publish important new
about the dispute.

There is a criminal case against dogan family members, regarding
allegations of purchasing cheap paper from abroad but showing it
expensive, thus "cheating" shareholders... but we doubt it will end with
jail terms. so thats an exaggeration.
the real issue is the "forced divestment" here, as Dogan Media Group is
forced to downsize as if an invisible agreement is in place with the
government. i.e. divest and i'll lift the tax cases against you... so
dogan is indeed in talks with the ipek-koza group, regarded as
pro-government, to sell part of his empire. the talks may come to a
conclusion in less than a month, and a group of media outlets including
Milliyet may be sold for around half a billion dollars.
The dogan group has decided to use "professional CEOs" from outside the
family. so first aydin dogan resigned. his daughters may also, in time,
leave their posts to CEOs from outside the family. ertugrul o:zko:k, the
20-year editorinchief of Hu:rriyet, has also resigned and left his post
to Enis Berberoglu, the Ankara representative of the newspaper. But
contrary to what the FT wrote, for example, Berberoglu is a journalist
that has been criticising the government much harsher than Ozko:k.