WikiLeaks logo
The Global Intelligence Files,
files released so far...

The Global Intelligence Files

The Global Intelligence Files

On Monday February 27th, 2012, WikiLeaks began publishing The Global Intelligence Files, over five million e-mails from the Texas headquartered "global intelligence" company Stratfor. The e-mails date between July 2004 and late December 2011. They reveal the inner workings of a company that fronts as an intelligence publisher, but provides confidential intelligence services to large corporations, such as Bhopal's Dow Chemical Co., Lockheed Martin, Northrop Grumman, Raytheon and government agencies, including the US Department of Homeland Security, the US Marines and the US Defence Intelligence Agency. The emails show Stratfor's web of informers, pay-off structure, payment laundering techniques and psychological methods.

Bhopal update - 10-25-11 media

Released on 2012-02-27 00:00 GMT

Email-ID 398032
Date 2011-10-25 17:00:53
Scot, Tomm,

The Amnesty press release objecting to Dow's Olympic sponsorship has had
at least a dozen pickups in US, Canada, India and global media, but
apparently not by the major wire services. The piece that was reported on
Monday evening was seen via the following websites: States News Service,
Common Dreams, PTI, Daily Bhaskar, allvoices, Canada Views, Yuba Net,
Management (Netherlands),, Times of India, MSN India,
Economic Times, Indian Express, and Business Standard.

IANS reported the Bhopal NGOs issued a press release of their own on the
Olympics sponsorship topic. Rachna Dhingra complained about India's Prime
Minister and the Indian Olympic Association (IOA) not writing to the LOCOG
to protest Dow's sponsorship. IOA acting president Vijay Kumar Malhotra
had said he would write a letter, but has not. The gas NGOs have written
to PM Singh asking him to write to the LOCOG, which he has not done. The
NGOs said they will themselves write directly to Lord Coe on the matter.
Dhingra mentioned the Amnesty letter to Coe.

This piece has had about 10 pickups, all in Indian media except for Yahoo!
News. Pickups include India Gazette, Yahoo, allvoices, Daji World, Kerala
Next, WebIndia123, Indians in Thailand, Mangalorean, NewsOne, and

Full text of the press release does not appear to be available at this

Daily News & Analysis published a print article on the ICJB press release,
which is very similar to the IANS account. The article appeared in the DNA
Indore edition on p5 in the top left corner.

India's Telegraph reported a 33-year-old woman is now the "head of the
Bhopal royals' religious endowments." Saba Ali Khan said she "wanted to
visit some Bhopal gas survivors" on a recent visit to the city, but
"circumstances forced her to cancel the trip." The circumstances had to do
with the government razing "a few homes in an unauthorized colony at Arif
Nagar, which has dwellings of gas survivors." Full text available on

In Spain, Eldiariomontanes published an article about the Yes Men's pranks
that does not appear to be favorable to the activists. The BBC/Bhopal hoax
is mentioned.

Spanish language:

The activist report will follow shortly.

Ann Sigsby

Senior Analyst

Allis Information Management


The pages comprising this e-mail contain CONFIDENTIAL INFORMATION from
Allis Information Management, Inc. This information is intended solely for
use by the individual entity named as the recipient, be aware that any
disclosure, copying, distribution, or use of the contents of this e-mail
is strictly prohibited. If you have received this e-mail in error, please
forward back to the sender immediately.